Teeme koostööd erinevate haridusasutuste, lasteaedade, linnaosavalitsuste ja muude allasutustega, et ennetada ja lahendada vaimse tervise probleeme

Teenuse osutamise tingimused

PSÜHHOLOOGILISE NÕUSTAMISTEENUSE TINGIMUSED JA KLIENDI INFORMEERITUD NÕUSOLEK
Kehtivad alates: 01.07.2025

1. Teenuse sisu ja eesmärk

Heaolu Keskus OÜ osutab psühholoogilise nõustamise teenust, mis hõlmab hindamist, sekkumist, terapeutilist tööd ning individuaalset ja/või peresuunalist nõustamist (edaspidi „psühholoogiline nõustamisteenus“). Teenuse eesmärk on toetada kliendi vaimset heaolu, emotsionaalset tasakaalu ja isiklikku arengut.

2. Isikuandmete töötlemine

Psühholoogilise nõustamisteenuse osutamise käigus töödeldakse kliendi isikuandmeid, sealhulgas terviseandmeid. Isikuandmete töötlemine toimub kooskõlas kehtivate andmekaitsealaste õigusaktidega ning kliendi teadliku nõusoleku alusel. Kliendil on õigus tutvuda enda kohta kogutud andmetega (v.a nõustaja isiklikud tööalased märkmed) ning taotleda nende parandamist. Kliendil on õigus igal ajal oma nõusolek andmetöötluseks tagasi võtta, esitades sellekohase kirjaliku taotluse. Tuleb arvestada, et nõusoleku tagasivõtmine võib muuta teenuse osutamise võimatuks.

3. Privaatsus ja konfidentsiaalsus

Heaolu Keskus OÜ tagab psühholoogilise nõustamisteenuse osutamisel kliendi privaatsuse ja konfidentsiaalsuse. Konfidentsiaalsust võib rikkuda üksnes seadusest tuleneval alusel, sealhulgas juhul kui: ilmneb vahetu oht kliendi või teiste isikute elule või tervisele; esineb laste või eakate väärkohtlemise kahtlus või selle oht; seda nõuavad seadusest tulenevad institutsioonid..

Konfidentsiaalsus teiste klientide suhtes: klient kohustub hoidma saladuses kogu informatsiooni, mida ta on saanud teada teistelt klientidelt (nt grupiteraapias või ooteruumis teiste isikute äratundmine või kuuldu).

4. Andmete edastamine kolmandatele isikutele

Kliendi isikuandmeid ei edastata kolmandatele isikutele ilma kliendi selgesõnalise nõusolekuta, välja arvatud juhul, kui see on seadusest tulenevalt kohustuslik (nt õiguskaitseorganite seaduslik nõue või vältimatu oht elule/tervisele). Kui klient soovib andmeid edastada kolmandale isikule (nt perearstile, tööandjale, koolile), teeb ta seda omal initsiatiivil ja vastutusel. Kui edastatavad andmed puudutavad ka kolmandaid isikuid (nt pereliikmeid), on vajalik nende kirjalik nõusolek.

5. Koostöö alused

Psühholoogilise nõustamise edukus eeldab koostöist, avatud ja usalduslikku suhet kliendi ja spetsialisti vahel. Spetsialist kohustub looma turvalise ja hinnanguvaba ruumi, kus klient saab vabalt väljenduda.

6. Aja muutmine ja tühistamine

Kokkulepitud kohtumise tühistamisest või aja muutmisest tuleb teavitada vähemalt 24 tundi ette. Tähtajast hilisemal teavitamisel või mitteilmumisel on Heaolu Keskus OÜ-l õigus esitada arve kogu seansi ulatuses.

7. Hilinemine

Kui klient hilineb, ei pikene seansi kestus automaatselt ning tasu arvestatakse täies mahus. Kui hilinemine ületab 15 minutit, on teenuseosutajal õigus kohtumine lugeda toimunuks ning sellest tulenevalt arveldada vastavalt kokkulepitud teenusehinnale.

8. Maksetingimused ja võlgnevused

Teenuse osutamise eelduseks on, et varasemad arved on täielikult tasutud. Kui klient ei ole pärast kolme meeldetuletust teenuse eest tasunud, on Heaolu Keskus OÜ-l õigus kasutada võlgade sissenõudmiseks inkassoteenust ning peatada teenuse osutamine kuni makse laekumiseni.

9. Teenuse osutamise piirangud

Teenust ei osutata, kui: klient on alkoholi- või narkootilises joobes; klient käitub agressiivselt või ohustab teisi; klient käitub korduvalt ebasündsalt või lugupidamatult viisil, mis häirib nõustamisprotsessi või ohustab teenuse osutaja või kliendi turvalisust. Sellistel juhtudel on Heaolu Keskusel õigus seanss katkestada ning esitada arve teenuse eest täies mahus. Teenuse jätkamine võib toimuda vaid erandkorras, kui see on professionaalselt põhjendatud ning turvalisus on tagatud.

10. Eetilised põhimõtted

Heaolu Keskus OÜ järgib Eesti Psühholoogide Liidu kehtivaid eetilisi juhiseid ja professionaalseid standardeid. Teenust osutatakse kliendi heaolu ja väärikust austades.

11. Informeeritud nõusolek ja andmetöötlus
Psühholoogilisele nõustamisele registreerudes: kinnitatakse, et on tutvutud käesolevate tingimustega ja nendega nõustutakse; antakse nõusolek järgmiste isikuandmete töötlemiseks:

Töödeldavad andmed: Täiskasvanu puhul: nimi, isikukood, telefon, e-post. Alaealise puhul: lapse ja seadusliku esindaja nimi, isikukood, kontaktandmed.

Töötlemise eesmärgid: kliendiga ühenduse pidamine; teenuse osutamine; arveldamine ja tasumiste jälgimine; vajadusel võlamenetlus; dokumentide säilitamine seadusest tulenevalt.

12. Vastutav andmetöötleja
Heaolu Keskus OÜ
Registrikood: 16208286
Aadress: Narva mnt 7, Tallinn, 10117
E-post: info@heaolu.ee
Telefon: +372 56900832
Juhatuse liige: Maria Kanter

Broneeri aeg
Vastuvõtule